اولين برنامه پايتون

۴۰ بازديد

متغير پايتون يك مكان حافظه رزرو شده براي ذخيره مقادير است. به عبارت ديگر ، يك متغير در يك برنامه پايتون داده ها را براي پردازش به كامپيوتر مي دهد.

هر متغير در پايتون نوع داده يا datatype دارد. انواع داده هاي مختلف در پايتون عبارتند از: Numbers ، List ، Tuple ، Strings ، Dictionary و غيره. متغيرها را مي توان با هر اسم يا حروف الفبا مانند a، aa، abc و غيره بيان كرد.

در اين آموزش ، موارد زير را ياد خواهيم گرفت:

نحوه تعريف و استفاده از متغير

به مثال زير توجه كنيد. متغير “a” را تعريف مي كنيم و آن را چاپ مي كنيم.

a=100

print a

تعريف مجدد متغير

مي توانيد متغير را دوباره تعريف كنيد حتي پس از آنكه يك بار تعريف كرديد.

در اينجا متغير را مقدار دهي اوليه f = 0 كرديم.

بعدا متغير f را به مقدار “guru99” تغيير مي دهيم.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.