آموزش كامل تابع Main پايتون

۳۵ بازديد

كد زير را در نظر بگيريد:

def main():

print “hello world!”

print “Guru99”

در اينجا ما دو قطعه از چاپ را داريم كه يكي در يك تابع اصلي تعريف شده است كه “hello world” و ديگري مستقل است كه “Guru99” را چاپ مي كند. وقتي تابع ()main را اجرا مي كنيد :

  • فقط “Guru99” چاپ مي شود
  • و از كد ” hello world” خبري نيست.

زيرا تابع فراخواني”if__name __ ==” __main__ را اعلام نكرديم.

  • هنگامي كه مترجم پايتون يك سورس فايل را بخواند ، تمام كدهاي موجود در آن را اجرا مي كند.
  • وقتي پايتون ” source file” را به عنوان برنامه اصلي اجرا مي كند ، متغير ويژه (__name__) را براي داشتن يك مقدار (“__main__”) تعيين مي كند.
  • هنگامي كه شما تابع main را اجرا مي كنيد ، آنگاه عبارت “if” را مي خواند و بررسي مي كند كه آيا __name__ برابر است با __main__ يا نه.
  • در پايتون “if__name __ ==” __main__ به شما امكان مي دهد فايل هاي پايتون را به صورت ماژول هاي قابل استفاده مجدد يا برنامه هاي مستقل اجرا كنيد.

مانند C ، پايتون از == براي مقايسه while = for استفاده مي كند. مترجم پايتون از دو روش تابع main را استفاده مي كند

  • import: نام فايل ماژول = __name__

false statement== if و اسكريپت در __main__ اجرا نمي شود

  • اجراي مستقيم: __ main __ =__ name __

اگر true == statement if و اسكريپت در _main___ اجرا مي شود

  • بنابراين وقتي كد اجرا شد ، نام ماژول را با “if” بررسي مي كند.

مهم است كه بعد از تعريف تابع main (تابع اصلي)، كد را با if__name __ == “__main__” فراخواني كنيد و سپس آن را اجرا كنيد ، فقط در اين صورت خروجي “hello world” را در كنسول برنامه نويسي مطابق شكل زير دريافت خواهيد كرد.

ادامه مطلب...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.